Do projektu przystąpiły kluby z kilku dyscyplin sportu, w tym tenisa stołowego. Warunkiem było uczestnictwo jesienią 2023 roku w europejskich rozgrywkach pucharowych.
– Promowaliśmy Polskę m.in. w Korei Południowej oraz we Włoszech, Francji, Niemczech, Słowacji, Rumunii, Grecji, Turcji. Od 24 września do 5 grudnia ukazało się blisko 80 informacji medialnych, ze wzmianką o KS Global Pharma Orlicz 1924 Suchedniów, w tym kilkanaście zachwalających walory turystyczne Polski. Zasięg tych informacji wyliczony został przez operatora programu na 27,7 mln osób. Jesteśmy bardzo zadowoleni – powiedział Dariusz Kowalik, od wielu lat ściśle współpracujący z Prezesem Orlicza Maciejem Glijerem.
Nasza drużyna grała w Lidze Mistrzów w turnieju w Austrii, a w Pucharze Europy w Niemczech, a następnie w Czechach.
– Klub musiał spełnić szereg wytycznych zawartych w umowie z Polską Organizacją Turystyczną, począwszy od umieszczenia loga Poland.Travel na strojach meczowych i treningowych, poprzez nakręcenie filmów oraz prasowe i medialne publikacje promujące walory turystyczne Polski, a szczególnie naszego województwa – przyznał Wiceprezes Dariusz Kowalik.
Duże wrażenie zrobiły m.in. filmy promujące Suchedniów, powiat skarżyski i okoliczne miasta i miasteczka.
– Klub prowadził też „marketing bezpośredni”, tzn. podczas meczów wyjazdowych rozdawaliśmy gadżety klubowe, na przykład koszulki, proporczyki, znakomite polskie cukierki krówki z logiem klubowym – dodał.
Jak podkreślił Dariusz Kowalik, najważniejsze było, to, że dzięki bardzo dobrym występom naszych zawodników na arenie europejskiej nazwa Suchedniów gościła ostatniej jesieni w wielu zagranicznych mediach. – Namacalnym dowodem na to, że warto się promować jako kraj, region, czy miasto jest to, że na mecz Pucharu Europy z drużyną z Ostrawy, przyjechała do Suchedniowa grupa czeskich kibiców. Idea Poland.Travel przynosi więc zakładane rezultaty.
– Praca grupy ludzi i – co podkreślam – świetne wyniki tenisistów stołowych – sprawiły, że nasz klub pozyskał znaczące środki finansowe. Zapisy zawarte w umowie z POT, według naszej wiedzy, zrealizowaliśmy jako pierwszy klub z Lotto Superligi, przekraczając znacznie zasięgi medialne, które mieliśmy wygenerować – podkreślił Dariusz Kowalik.